SUPPORT PENAJA

Monday 30 January 2012

FUYOO.. AJL 26 AWAN NANO HAFIZ UNGGULI KEJUARAAN


Ceciter percaya sure uolls masih dok berciter-citer bergosip-gosip pasal pertandingan Juara Lagu 26 malam tadi kan . Ade yang puji puas ati dan juga konpem ade yang dok kutuk tak puas ati kan . Betol tak hehe. Ala nama pun pertandingan kan.Kalu calon-calon artis uolls tak menang tu nak wat camner.Takde rezeki.Lain kali soh cuber lagi yer..
Bagi Ceciter lak takde pe nak komen lelebey tapi just nak bagi thumb up ler wat TV3 sebab berjaya membuat Ceciter tak berkelip mata gak le dek pentas yang kelas gitu.Mau taknyer siap ada hujan , guruh , tapi yang paling best ade le plak akuarium besar kat situ, siap ada ikan besar dan penyu berenang-renang.haha. Tapi dalam dok terkagum tu risau pun ade maklumler pentas basah kan , risau bebeno ler nengok mana ler tau ada ler plak yang tergolek comel atas tu . Especially buat penyanyi wanita yang glams gitu.. Nasib baik ler sume selamat kan .Kalu tak mau front page le dalam paper arini.Opss..!! Melalut kuar topik ler plak .sowey yer . Pepe pun kemuncak AJL 26 malam tadi memang antara yang terbaek ler.


Daripada 12 buah lagu yang berjaya melangkah ke pusingan akhir Anugerah Juara Lagu 26, hanya 5 lagu bertuah yang berjaya merangkul anugerah iaitu Juara Lagu 26, Naib Juara Lagu 26, Tempat Ketiga Juara Lagu 26, Persembahan Terbaik dan juga Vokal Terbaik. 


Pengumuman penuh berdebar-debar semalam turut menyaksikan kejutan dari penyanyi, Hafiz yang outfitnya paling sempoi setelah berjaya merangkul trofi Juara Lagu AJL 26 dengan lagunya, “ Awan Nano”. Dia turut merangkul trofi Vokal Terbaik sekaligus mencipta sejarah sekali lagi.Lagu tersebut yang dipersembahkan oleh Hafiz AF7 telah dicipta oleh gandingan mantap Komposer Dato' M.Nasir selaku penulis lirik dan penggubah lagu Budi Hekayat. 

Pujian harus diberikan buat Hafiz. Memang layak ler dia menang pun . Penghayatan lagu Awan Nano dengan penuh beremosi berserta lontaran suara power tapi paling tak tahan siap lari turun peluk Herman Tino tu memang cukup mengagumkan ler.


Tidak ketinggalan, “Beribu Sesalan” yang dibawa oleh 3 Suara turut berjaya merangkul Naib Juara AJL 26 dan ini telah menghangatkan lagi suasana dan keghairahan peminat.


       

 Manakala Faizal Tahir yang membuat gimik siap bayar piano nasib baik tak terbako pentas , pula berjaya merangkul trofi tempat ketiga AJL 26 dengan lagu “Karma”.  


Persembahan Terbaik pula dirangkul oleh Alyah dengan lagunya berjudul Kisah Hati.Alyah yang mempamer persembahan dah rupa patung muzik box tu bagi Ceciter memang layak ler terima anugerah tu.

Berikut adalah senarai penuh lagu yang berjaya merangkul Anugerah Juara Lagu 26 .



Juara Lagu Ke 26
Awan Nano oleh Hafiz bawa pulang trofi dan wang tunai RM 35,000

Naib Juara Lagu Ke 26
Beribu Sesalan oleh 3 Suara bawa pulang trofi dan wang tunai RM 15,000

Tempat Ketiga Juara Lagu 26
Karma oleh Faizal Tahir pula akan membawa pulang RM12,000

Persembahan Terbaik
Kisah Hati oleh Alyah membawa pulang trofi dan wang tunai berjumlah RM10,000 

Vokal Terbaik
Awan Nano oleh Hafiz membawa pulang trofi dan wang tunai berjumlah RM10,000


Keseluruhannya, AJL 26 kali ini membawa tahap penganjuran anugerah ini ke satu peringkat yang lebih baik. Pencahayaan yang begitu cemerlang mengiringi set yang cukup menarik. Seluruh kru produksi AJL 26 seharusnya berbangga atas pencapaian yang telah mereka kecapi berkat kerja keras dan penah lelah mereka. Pepepun Ceciter nak ucapkan tahniah pada sume yang terlibat atas persembahan yang menarik serta menghiburkan .

No comments:

Post a Comment