SUPPORT PENAJA

Saturday 28 January 2012

FUYOO... DATUK SERI ANWAR CABAR DATUK SERI NAJIB


Dengkil, 28 Jan (Bernama) - Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi mencabar Datuk Seri Najib Tun Razak untuk berdebat selepas kedua-dua pesaing telah membidas dasar ekonomi masing-masing semalam.

Ketua Pembangkang Anwar telah berkata dalam satu temu bual dengan Wall Street Journal dasar-dasar Perdana Menteri memberi manfaat kepada kroni walaupun memulakan program pembaharuan ekonomi.

Tetapi Najib kembali api di waktu petang, berkata janji-janji pembangkang menghapuskan jalan tol, pelupusan pinjaman pelajaran dan mengurangkan harga bahan api "resipi untuk bencana ekonomi" sebagai kerajaan perlu untuk menyerap RM40 bilion dalam pinjaman pengajian sahaja.

Anwar (gambar) yang dikeluarkan sekurang-kurangnya cabaran keempat kepada presiden Umno di hadapan lebih 1,000 yang menghadiri ceramah di sini malam tadi walaupun Najib setakat ini menurun kepada kepala-kepala dengan bekas menteri kewangan.

"Najib berkata dasar kami akan memusnahkan negara ini. Jadi saya katakan, marilah kita dialog. Dia boleh bercakap selama 20 minit, saya akan bercakap selama 10 minit. Dia boleh menjawab selama 20 minit, dan kemudian saya akan menjawab dalam 10 minit.

"Dia berkata dia tidak takut kepada Anwar tetapi takut dia akan memberikan saya demam. Tetapi saya akan menggunakan ruang (dalam perdebatan) dengan hormat, "kata pemimpin PKR

Ketua BN, Najib sebelum ini telah dikencam apabila mengatakan bahawa parti-parti politik adalah lebih penting daripada individu-individu dalam sistem demokrasi berparlimen Malaysia.

Panggilan untuk debat terbuka oleh Anwar setakat ini telah dijawab hanya sekali - pada bulan Julai 2008 - dan Menteri Penerangan Datuk Shabeery Cheek Ahmad, telah menyiarkan secara langsung di televisyen nasional.

Satu tinjauan yang ditugaskan oleh PKR pada Ogos tahun lepas menunjukkan bahawa Najib lebih popular dari Anwar terutamanya di kalangan orang Melayu, walaupun dilihat sebagai ragu-ragu.

Desas- desus berkata, bagaimanapun Anwar boleh memerangi Najib dengan menggunakan imej sebagai seorang pemimpin yang kuat, tegas dengan kemahiran komunikasi yang baik dan memahami isu-isu ekonomi.

No comments:

Post a Comment