SUPPORT PENAJA

Saturday 21 January 2012

FUYOO.. KARTUNIS RAMBUT ROSMAH TAK PUAS HATI

Tak nak tulis lebih-lebih...just nak sampaikan info dan same-same kita memberi pandangan.



Zunar, kartunis " Cartoon-O-Phobia" menyatakan tak puas hatinya kepada pihak berkuasa kerana rampasan sebanyak 66 salinan kartun,buku dan perkara-perkara yang berkaitan yang menggambarkan PM kita bersama isterinya.



Dalam kartun tersebut ada memperlekehkan atau menyebut pasal rambut isteri PM. Kartun tersebut menggambarkan betapa rambut isteri PM sangat penting dan seolah-olah menggambarkan betapa powernye isteri PM dalam menjalankan kerajaan kita.


Antara kenyataan yang dibuat olehnya : 
"I had gone to 10 barber shops to gather hair to depict Rosmah's hairstyle. The collage was to represent how powerful (she is) in running the country with Najib as PM ( "Saya telah pergi 10 kedai-kedai gunting rambut untuk mengumpulkan rambut untuk menggambarkan gaya rambut Rosmah. Kolaj tersebut untuk mewakili bagaimanakuat (dia adalah) dalam menjalankan negara dengan Najib sebagai PM,")
Zunar menyatakan tidak puas hatinya kerana rampasan yang telah dilakukan oleh pihak polis pada 24 sept 2010 jam 4.00 ptg telah menyebabkan dia menanggung kerugian hingga kini.


Apa yang ceciter nak kongsikan disini, kita tidak seharusnya bebas untuk mengkritik orang sehingga akan menjatuhkan maruah atau air muka orang lain. Yela kan maruah tu lagi berharga jika dibandingkan dengan wang ringgit.. Ape pendapat uolls lak..

2 comments:

  1. padah kritik...~

    ReplyDelete
  2. Yela kan ..nk kritik pun nengok ler dulu sape nk dikritik..

    ReplyDelete