SUPPORT PENAJA

Sunday 1 January 2012

FUYOO ..TERUNGKAINYA RAHSIA SEGITIGA BERMUDA



British penyiar BBC memberi penjelasan yang rasional bagi peristiwa-peristiwa yang berlaku di kawasan yang paling misteri Lautan Atlantik, Simone D'Ambrosio menulis dalam artikel yang diterbitkan dalam Corriere della Sera.  Misteri Segitiga Bermuda akhirnya terungkai?


Penulis memberi pendapat yang rasional untuk menjelaskan tentang kehilangan sekurang-kurangnya dua kapal terbang di Segitiga Bermuda pada lewat 1940-an. Kemungkinan besar, dalam kedua-dua kes yang disebut sebab-sebab teknikal. Januari 30, 1948 pesawat Avro Tudor IV British South American Airways hilang. Pakar-pakar pada masa itu berkata bahawa rahsia pesawathilang ini akan kekal dan tidak dapat diselesaikan. Walau bagaimanapun, pakar-pakar yang ditemuramah oleh BBC sekarang percaya bahawa kemalangan itu disebabkan oleh masalah teknikal dan cuaca: disebabkan keadaan cuaca yang buruk, pesawat terbang pada ketinggian yang lebih rendah, yang membawa kepada harga yg terlalu tinggi penggunaan bahan api. Dalam erti kata lain, kemalangan itu berlaku kerana masalah dengan bahan api. Dalam kes kedua, pakar-pakar percaya, punca kematian adalah ketidaksempurnaan sistem keselamatan pesawat: ia diandaikan bahawa disebabkan oleh sistem satu kejayaan hidraulik di atas kapal meletup.


Saya tidak fikir ada cukup bukti untuk menolak misteri yang mengelilingi segi tiga.Segitiga Bermuda adalah satu tempat yang amat nyata di mana banyak kapal-kapal, pesawat dan rakyat telah hilang dan tidak dapat diungkaikan. Paling rasional penjelasan bagi kejadian di kawasan itu termasuk kesilapan manusia dan kesan-kesan alam sekitar. Banyak pesawat dan kapal-kapal telah berakhir di bawah air di Segitiga Bermuda

1 comment:

  1. Rahsia Allah itu luas.. Terpulang pada manusia untuk mempercayainya. Dia lebih tahu apa yang ada dibumi dan dilangit. Teruskan mengkaji. Ada juga perkara yang kadang-kadang tidak dapat dibuktikan dengan sains. Wallahua'lam..

    ReplyDelete