SUPPORT PENAJA

Monday 19 March 2012

BEKAS PELUMBA LE TUA MAUT DIREMPUH



Sesunggunya malang tidak berbau bila aktiviti riadah hujung minggu akhirnya berakhir dengan tragedi. Itulah nasib malang yang menimpa bekas pelumba kelab Le Tua, Rafizi Hamdan yang terbunuh dalam satu kemalangan langgar lari di KM 20.3 Jalan Lingkaran Tengah 2, Taman Melawati, Ampang D, pagi tadi.
TRAGIK...jenazah Rafizi (gambar kecil) diusung ke
kereta jenazah selepas selesai dibedah siasat di HKL.
 
 Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin berkata, mangsa maut akibat kecederaan parah di kepala dan mati tempat kejadian setelah dirempuh dari belakang oleh sebuah kereta Proton Saga yang kemudian melarikan diri. "Pemandu itu melarikan diri tanpa menyedari nombor pendaftaran milik kereta dia tertanggal di lokasi, kami berjaya mengenal pasti kenderaan itu," katanya. 


Kini, pemandu kereta itu menjadi ‘individu paling dikehendaki’ apabila orang ramai yang berhenti menyaksikan kejadian itu menghantar nombor kenderaan berkenaan di laman twitter serta facebook bagi mengesannya yang melanggar seorang ahli kelab lumba basikal Le Tua di Kilometer 20.2 Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) berhampiran Taman Melawati arah Gombak, pagi semalam.

Amiruddin berkata, kejadian berlaku di hadapan stesen minyak Shell berhampiran susur keluar ke Taman Melawati, polis akan melakukan siasatan pada rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di stesen minyak itu.



Mengikut sumber dari sebuah blog, maklumat berkenaan kenderaan Proton Saga dengan no flat WCK 2290 serta pemiliknya:-

No Pendaftaran Kereta: WCK 2290
Model: Proton Saga 1.5
Warna: Kelabu
Pemilik: Yahya Arif
Alamat: Lot 333, Batu 7 1/2, Ulu Kelang, Ampang, Selangor



Semoga pihak Polis dapat memberkas pesalah ni secepat mungkin. Takziah buat keluarga arwah. Al-fatihah..

No comments:

Post a Comment