SUPPORT PENAJA

Wednesday 15 February 2012

BEYONCE PATENKAN NAMA ANAK


Ramai mungkin sudah tahu mengenai pasangan selebriti Beyonce Knowles dan Jay Z kini sudah memiliki seorang puteri yang amat comel yang diberi nama Blue Ivy Carter Nama bayi tersebut kini menjadi sebutan ramai sehingga memaksa ibunya Beyonce untuk  mematenkan nama puteri pertama mereka, Blue Ivy Carter. Langkah tersebut diambil untuk mencegah kemungkinan penggunaan nama anak sebagai jenama dagangan produk-produk bayi oleh pihak lain.

Menurut laporan di dalam Aceshowbiz, pelantun lagu Ladies itu dan suami telah memfailkan permohonan ke Pejabat Paten dan Dagang Amerika Syarikat baru-baru ini, setelah terdapat beberapa pihak berusaha menggunakan nama anak mereka sebagai nama kedai dan sebagainya. Sebelumnya, perancang busana Joseph Mbeh memakai nama Blue Ivy Carter NYC pada 11 Januari 2012. Sementara pemohon lain pula meminta menggunakan nama bayi mereka seperti Blue Ivy Carter Glory IV untuk produk wangian pada 20 Januari.



Bagaimanapun permohonan itu ditolak dengan alasan nama Blue Ivy milik bayi Beyoncel dan produk yang menggunakan nama tersebut akan memberikan kesan yang salah kepada pelanggan. Namun, ada satu butik di Wisconsin yang lebih dahulu menggunakan nama dagang 'Blue Ivy' sebelum anak Beyonce lahir dan ia kekal dengan nama tersebut.

No comments:

Post a Comment