SUPPORT PENAJA

Thursday 19 January 2012

FUYOO.. BENARKAH ROSLIN HASHIM TELAH BERKAHWIN KALI KE 3

Bekas jaguh badminton negara, Muhammad Roslin Hashim yang pernah mengejutkan banyak pihak kerana menceraikan isteri pertamanya selepas 12 hari melangsungkan pernikahan, mengesahkan beliau kini berkahwin untuk kali ketiga pada tahun lalu.
Roslin, 36, membuat pengakuan itu selepas prosiding tuntutan ganti rugi perkahwinan dikemukakan beliau terhadap bekas isteri pertamanya, Faizah Mohamad, 35, di Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam, bagaimanapun enggan mendedahkan identiti isteri barunya.

Ya, saya memang sudah bernikah, tetapi saya tidak boleh cakap banyak sebab nak menjaga perasaan keluarga pihak sebelah lagi (isterinya),” katanya. 


Daripada sumber terdekat, difahamkan majlis pernikahan berlangsung di Thailand Disember lalu yang hanya dihadiri pasangan terbabit dan ibu bapa pengantin perempuan.



Mereka dikatakan melangsungkan pernikahan di luar negara berikutan kes Roslin masih dibicarakan di Mahkamah Tinggi Syariah. Walaupun ahli sukan popular di arena hiburan itu cuba menyembunyikan identiti isteri barunya, tetapi difahamkan gadis lingkungan 20-an itu dikenali sebagai Ayu.

Malah, walaupun belum bercadang memperkenalkan suri hatinya dalam waktu terdekat, pasangan terbabit dilaporkan bakal mengadakan majlis kenduri pada 27 Januari ini di lokasi masih dirahsiakan.
Isterinya itu bukan di kalangan individu dikenali ramai, namun sebelum ini dikatakan pernah menjalin hubungan cinta dengan bintang bola sepak.
Terdahulu pada prosiding dibuat secara tertutup, Roslin yang diwakili peguam syarie Roslizam Rahim, memberikan keterangan utama selama kira-kira 20 minit di depan Hakim Syarie Abdul Walid Abu Hassan.

Sebagai rekod, perkahwinan pertamanya dengan Faizah pada 30 Januari 2009 bertahan selama 12 hari sebelum menceraikan isterinya. Manakala perkahwinan keduanya dengan Nurhayati Othman pada 9 Julai 2010 diceraikan selepas 28 hari pernikahannya.

No comments:

Post a Comment