SUPPORT PENAJA

Friday 3 February 2012

KEJAM .. MANUSIA BERTOPENGKAN SYAITAN



Sis Ceciter nak share mengenai satu artikel yang Sis temui dalam satu laman web. Sebenarnya Sis tak sampai hati dan sedih sangat-sangat bila terpandang apa yang Sis lihat.
Benci , sakit hati sume ada hingga timbul  rasa nak  bom je kedai yang  jual makanan kejam nie. Dah hilang ke rasa sifat kemanusiaan pada diri mereka . Hanya dengan alasan untuk menguatkan tenaga batin sanggup je they uolls makan daging janin yang tidak berdosa itu .Tak terfikir dan terlintas ke dalam fikiran mereka itu apa yang mereka sedang kunyah itu mungkin ada pertalian darah dengan mereka. Ishkk tak sanggup lagi nak citer 
pepanjang. Macam-macam rasa dah ada dalam dada nie .  Just teruskan cerita ini kepada setiap orang demi menghindari penyebar luasan yang tak berperikemanusiaan tersebut. Sebagai manusia beragama dan berfikiran sihat, kita bertanggungjawab untuk
menghentikan tindakan kanibalisme dalam bentuk dan alasan apapun. Bangsa manusia adalah bangsa yang darjatnya paling tinggi dari makhluk apapun di bumi ini, dan tindakan tersebut adalah tindakan yang sesungguhnya bukan berasal dari pemikiran manusia 

Sebenarnya cerita ini ditulis oleh seorang wartawan di Taiwan berhubung dengan adanya gosip mengenai makanan penambah kekuatan dan stamina yang dibuatdari sari / kaldu janin manusia. 'Healthy Soup' yang dipercayai boleh meningkatkan stamina dan keperkasaan lelaki diperbuat dari janin bayi manusia berumur 6 - 8 bulan dapat dibeli per porsi dengan harga 3000-4000 RMB (mata wang tempatan). Salah seorang pengusaha pemilik kilang di daerah Tong Wan, Taiwan, mengaku sebagai pelanggan tetap 'Healthy Soup'.

Sebagai hasilnya, lelaki berusia 62 tahun menjelaskan khasiat 'Healthy Soup' ini mempertahankan kemampuannya untuk dapat berhubungan seks beberapa kalidalam semalam. Penulis diajak oleh pengusaha tersebut di atas ke salah satu restoran yang menyediakan 'Healthy Soup' di kota Fu San - Canton dan diperkenalkan kepada juru masak restoran tersebut. Kata laluan untuk 'Healthy Soup' adalah Baikut. Juru masak restoran menyatakan jenis makanan tersebut tidak mudah di dapat kerana mereka tidak terdapat 'ready stock'. Ditambah pula bahawa makanan tersebut perlu disajikan secara fresh, bukan frozen.

Tetapi kalau berminat, mereka menyediakan ari-ari bayi (plasenta) yang dipercayai boleh meningkatkan ghairah seksual, dan juga ubat awet muda.
 Juru masak restoran tersebut mengatakan jika memang inginkan Healthy Soup ', dia menganjurkan untuk pergi ke sebuah desa di luar kota di mana ada sepasang suami isteri yang isterinya sedang mengandung 8 bulan. Diceritakan pula bahawa si isteri sebelumnya sudah pernah mengandung 2 kali, tetapi kedua anaknya lahir dengan jantina perempuan. Jika kali ini lahir perempuan lagi, maka 'Healthy Soup' dapat diperoleh dalam masa dekat. Cara pembuatan 'Healthy Soup', seperti yang diceritakan oleh wartawan yang membuat liputan kisah ini adalah sebagai berikut: Janin yang berumur beberapa bulan, ditambah Pachan, Tongseng, Tongkui, Keichi , Jahe, daging ayam dan Baikut, di stim selama 8 jam, setelah itu dimasak selayaknya memasak sup.
Beberapa hari kemudian seorang sumber menghubungi penulis untuk memberitahu bahawa di Thaisan ada sebuah restoran yang mempunyai stok untuk 'Healthy Soup'. 

Bersama sang pengusaha, penulis dan jurugambar pergi ke restoran di Thaisan untuk bertemu dengan tukang masak restoran tersebut yang tanpa membuang masa terus mengajak rombongan untuk tour ke dapur. Di atas papan potong tampak janin tak bernyawa itu tidak lebih besar dari seekor kucing. Tukang masak menjelaskan bahawa janin tersebut baru berusia 5 bulan.

Tidak dijelaskan berapa harga belinya, yang pasti itu tergantung besar-kecil, hidup-mati janin tersebut dan sebagainya (Masya Allah!!!). 

Kali ini, harga per porsi Healthy Soup '3,500 RMB kerana stok susah didapati. Sambil menyiapkan pesanan kami, dengan terbuka juru masak tersebut menerangkan bahawa janin yang keguguran atau digugurkan, biasanya mati, dapat dibeli hanya dengan beberapa ratus RMB saja, sedangkan kalau dekat tarikh lahir dan masih hidup, boleh semahal 2.000 RMB. 
Urusan bayi itu diserahkan ke restoran dalam keadaan hidup atau mati, tidak ada yg mengetahui. (Memang kejam giler)  Setelah selesai, 'Healthy Soup' disajikan panas di atas meja, penulis dan jurugambar tidak ingin untuk ikut merasa, kerana lawatan di dapur tersebut sudah cukup meloyakan Maka cepat-cepat meninggalkan mereka dengan alasan tidak enak badan. 
Menurut beberapa sumber, janin yang diambil semua adalah janin bayi perempuan. Apakah ini merupakan akibat dari pemerintah China untuk mewajibkan satu anak dalam satu keluarga yg berlaku sampai sekarang, atau hanya kerana kegemaran orang akan makanan sihat sudah mencapai suatu keadaan yang sangat terkutuk .





No comments:

Post a Comment