SUPPORT PENAJA

Friday 20 January 2012

FUYOO ... BERTAUBATLAH ..UGUT UMMI TERHADAP PEMIMPIN PKR

              
 Ummi Hafilda Ali mengugut untuk terus menyerang tiga peminpin dalam PKR iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim, Azmin Ali iaitu abangnya dan Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail jika mereka tidak bertaubat.

Beliau berkata beliau masih belum mengumumkan "rahsia" yang akan mendedahkan lebih banyak salah laku yang didakwa melibatkan pemimpin-pemimpin PKR
"Bukti tersebut akan disimpan untuk pilihan raya umum yang akan datang. Jika mereka terus menjadi ancaman kepada negara dan bangsa dan bersekutu dengan saya, saya akan mengeluarkan semua bukti-bukti itu untuk menyerang mereka, " kata ahli perniagaan berusia 44 tahun itu kepada pemberita di restoran di sini semalam.  Bagaimanapun, beliau berkata bahawa jika Anwar Ibrahim yang juga Ketua Pembangkang, mengakui kesilapannya, Ummi akan menghentikan niatnya untuk menyerang pemimpin PKR itu. Menahan air mata, Ummi Hafilda, yang merupakan saksi utama dalam perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim yang pertama pada tahun 1998, juga menggesa Azmin untuk bertaubat dan bersatu kembali bersama keluarga.
"Walaupun saya marah, jauh di sudut hati saya, Azmin yang masih abang saya. Jika dia bertaubat, saya tidak akan mendedahkan salah laku beliau kepada dunia. Tetapi jika dia terus menolak saya, saya tiada pilihan melainkan mendedahkan salah lakunya, "kata Ummi Hafilda yang ditujukan kepada Azmin yang merupakan Timbalan Presiden PKR.Beliau juga mendakwa bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim telah berjanji dengan Azmin bahawa beliau akan dijadikan Menteri Kewangan, Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri, jika mereka mengambil alih kerajaan.
Sebelum ini, Ummi Hafilda mendakwa bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim telah menyalahgunakan kuasa beliau sebagai Timbalan Perdana Menteri pada tahun 1997 dengan mengarahkan penangkapan beliau.Datuk Seri Anwar Ibrahim dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri pada tahun 1998 dan kemudiannya disabitkan atas tuduhan liwat dan tuduhan rasuah. Beliau menghabiskan masa selama enam tahun di penjara sebelum dibebaskan pada tahun 2004.YB Azmin, ketika dihubungi menyatakan bahawa PKR hanya akan membincangkan isu-isu sebenar untuk kebaikan negara dan ekonomi bukannya menghidangkan politik kotor.
"Kami lebih prihatin tentang isu-isu seperti kos hidup yang tinggi dan bagaimana untuk menamatkan kemiskinan dan rasuah. Sesiapa yang mahu mengkritik kita boleh terus berbuat demikian tetapi kami komited untuk membantu rakyat, "katanya.

No comments:

Post a Comment