SUPPORT PENAJA

Sunday 8 January 2012

FUYOO.. JUARA MASTERCHEF MALAYSIA






Ezani Ialah Juara Masterchef Malaysia Yang Pertama 


Setelah hampir berbulan-bulan lamanya, sebentar tadi Ezani 26 tahun  yang berasal dari Kajang telah pun dinobatkan sebagai juara Masterchef Malaysia yang pertama. Ezani, 26 tahun merupakan seorang doktor gigi telah mendapat 7% lebih banyak markah daripada Wahidan, 42 tahun yang berasal dari Sabah.
Dengan kemenangan ini, Ezani membawa pulang RM100,000 dan berpeluang untuk menerbitkan sebuah buku resipi miliknya di masa hadapan.  Apa-apa pun, tahniah kepada Ezani.

Maklumat Ezani Masterchef


Kehebatan ibunya memasak pelbagai jenis masakan untuk dihidangkan kepada keluarga dan rakan-rakan sangat dikagumi oleh Ezani, meletakkan ibunya sebagai sumber inspirasi untuk memasak. Sedari kecil, Ezani sentiasa melihat ibunya memasak bermacam-macam jenis masakan.
Masakan yang segar sentiasa menjadi pilihan Ezani. Salad-salad asia yang biasa kita kenali sebagai kerabu menjadi pilihan Ezani. Gabungan Timur dan Barat dalam pembikinan salad atau kerabu juga mempengaruhi cara masakannya.


Melihat keghairahan Chef Wan dan Jamie Oliver dalam pembikinan apa jua jenis masakan di kaca TV amat dikagumi oleh Ezani. Ini menjadikan mereka sebagai chef kegemaran Ezani. Masakan segar dan sihat yang disediakan oleh kedua-dua chef ini juga membakar lagi semangat Ezani berusaha lebih lagi untuk mendalami bidang masakan.
Walaupun belum berkahwin, Ezani ingin sekali memasak untuk suami dan anak-anak yang disifatkannya sebagai orang yang terpenting dalam hidupnya nanti. Di manakah akan dicurahkan sepenuh kasih sayangnya kalau tidak kepada keluarga tercinta.
Menguruskan perniagaan katering sendiri merupakan impian Ezani yang masih belum tercapai. Segala karya masakannya ingin dikongsi bersama kepada semua pelanggannya nanti. Ezani juga ingin melibatkan diri dalam penggayaan makanan atau “food styling” dan bidang fotografi.







3 comments:

  1. wonderrr....die ni pendiam jeee ;p

    ReplyDelete
  2. tuler dikatakan diam diam berisi kan ..:)

    ReplyDelete
  3. die ni kan macam muka wan ain umairah..suka tgk muka die dalam byk2 peserta dalam tu..heheheh...

    ReplyDelete