SUPPORT PENAJA

Saturday 3 March 2012

MALANG KERETA BARU



Hasrat membawa pulang kereta baru ke kampung halaman dekat Marang, Terengganu tidak kesampaian apabila mangsa seorang tukang rumah maut di tempat kejadian ekoran kenderaan yang dipandu bertembung dengan treler dekat kilometer 114.5 Jalan Kota Bharu-Machang-Gerik, jam 11.30 malam kelmarin.

Mangsa, Mat Zari Jusoh, 48, dalam perjalanan dari arah Gerik menghala ke Jeli dipercayai memandu secara berseorangan maut di tempat kejadian kerana mengalami kecederaan di bahagian kepala, tengkuk dan patah tulang rusuk kiri manakala pemandu treler hanya mengalami cedera ringan.Mangsa dikatakan baru pulang dari Gurun, Kedah bersama seorang lagi rakannya yang memandu kereta barunya sebelum terbabit dalam kemalangan ngeri itu.

Saksi kejadian yang juga rakan mangsa, Herman Bakar, 35, berkata, mereka berdua ber­tolak dari Gurun kira-kira jam 8 malam dengan meman­du dua kereta secara berasingan.

“Ketika tiba di tempat kejadian saya yang memandu kereta baru yang dibeli mangsa jenis Proton Wira berada di belakang melihat kenderaan yang dipandunya hilang kawa­lan dan terbabas ke tengah jalan sebelum merempuh treler tanpa muatan dalam perjalanan dari Jeli ke Gerik. Sebelum kejadian arwah ada mengatakan dia ingin berada di sana selama seminggu namun menukar fikiran untuk pulang segera pada malam itu sebaik sahaja menerima panggilan dari rakannya,” katanya. Mayat mangsa kemudiannya di hantar ke Hospital Jeli untuk dibedah siasat.

Ketua Polis Daerah Jeli, Deputi Superin­tendan Sheik Azhar Sheik Omar me­ngesahkan ada menerima la­poran tersebut dan kes disiasat di bawah seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

No comments:

Post a Comment